W rzeszowskim Oddziale GDDKiA podpisano umowę na budowę ponad 32-kilometrowego odcinka autostrady A4 od W. Dębica Pustynia do W. Rzeszów Zachód. Wykonawcą tej inwestycji będzie firma Budimex S.A.
Wartość kontraktu to ponad 1,73 mld zł. Projekt przewidziany jest do współfinansowania ze środków unijnych pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz ze środków budżetowych. Koniec prac przewidziany jest na czerwiec 2012 r.
Podpisaniu umowy na budowę autostrady A4 towarzyszyło podpisanie umowy z ECM Group Polska na zarządzanie projektem POIiŚ oraz nadzór nad realizacją robót. Wartość tej umowy to ponad 15 mln zł.
Inwestycja obejmie m.in.:
– budowę autostrady A-4 o długości około 32,75 km,
– budowę bezkolizyjnego węzła autostradowego „Ropczyce” typu „trąbka” ze stacją poboru opłat SPO;
– budowę systemu dróg zbiorczych i dojazdowych oraz przebudowę istniejących dróg poprzecznych (wojewódzkich, powiatowych gminnych i dojazdowych) krzyżujących się z projektowaną autostradą A-4 z dostosowaniem parametrów technicznych tych dróg do klasy Z, L, D;
– budowę obiektów inżynierskich tj. 1 mostu autostradowego, 5 mostów autostradowych (zespolonych z przejściami dla zwierząt), 12 wiaduktów autostradowych, 12 wiaduktów drogowych, 8 mostów drogowych, 3 przejść górą dla zwierząt dużych, 2 przejść pod autostradą dla zwierząt średnich
– budowę przepustów drogowych w ciągu autostrady i w ciągu przebudowywanych dróg poprzecznych (59 ramowych żelbetowych, 30 rurowych łukowo-kołowych, 490 rurowych kołowych)
– budowę urządzeń z zakresu ochrony środowiska tj. ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, ogrodzenie autostradowe, przejścia dla zwierząt, urządzenia oczyszczające ścieki opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne współdziałające z systemem odwodnienia;
– budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego tj. bariery energochłonne, oznakowanie poziome i pionowe, wjazdy awaryjne, przejazdy awaryjne;
– budowę 2 miejsc obsługi podróżnych MOP typ I Bratkowice i Dąbry – realizacja docelowa;
– budowę 2 miejsc obsługi podróżnych MOP-ów Paszczyna Północ i Południe typ III i II przewidziane dla zagospodarowania w drugim etapie.
– budowę placu poboru opłat PPO;
– budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej:
– budowę ogrodzenia autostrady, w tym bramy, furtki, zabezpieczenia przejść nad ciekami.
– budowę bezkolizyjnego węzła autostradowego „Ropczyce” typu „trąbka” ze stacją poboru opłat SPO;
– budowę systemu dróg zbiorczych i dojazdowych oraz przebudowę istniejących dróg poprzecznych (wojewódzkich, powiatowych gminnych i dojazdowych) krzyżujących się z projektowaną autostradą A-4 z dostosowaniem parametrów technicznych tych dróg do klasy Z, L, D;
– budowę obiektów inżynierskich tj. 1 mostu autostradowego, 5 mostów autostradowych (zespolonych z przejściami dla zwierząt), 12 wiaduktów autostradowych, 12 wiaduktów drogowych, 8 mostów drogowych, 3 przejść górą dla zwierząt dużych, 2 przejść pod autostradą dla zwierząt średnich
– budowę przepustów drogowych w ciągu autostrady i w ciągu przebudowywanych dróg poprzecznych (59 ramowych żelbetowych, 30 rurowych łukowo-kołowych, 490 rurowych kołowych)
– budowę urządzeń z zakresu ochrony środowiska tj. ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, ogrodzenie autostradowe, przejścia dla zwierząt, urządzenia oczyszczające ścieki opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne współdziałające z systemem odwodnienia;
– budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego tj. bariery energochłonne, oznakowanie poziome i pionowe, wjazdy awaryjne, przejazdy awaryjne;
– budowę 2 miejsc obsługi podróżnych MOP typ I Bratkowice i Dąbry – realizacja docelowa;
– budowę 2 miejsc obsługi podróżnych MOP-ów Paszczyna Północ i Południe typ III i II przewidziane dla zagospodarowania w drugim etapie.
– budowę placu poboru opłat PPO;
– budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej:
– budowę ogrodzenia autostrady, w tym bramy, furtki, zabezpieczenia przejść nad ciekami.
Źródło: GDDKiA