Oferta firmy Bilfinger Infrastructure okazała się najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki.
Realizację odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 20,2 km wyceniono na ok. 608,8 mln zł. Wykonawca zadeklarował ukończenie prac w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i udzielił 10-letniej gwarancji jakości.
Dwujezdniowa droga ekspresowa wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Od granicy województw poprowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Ryk, a za Moszczanką wejdzie w korytarz obecnej DK17, po jej zachodniej stronie.
Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie „projektuj i buduj”.
Wyłoniono już najkorzystniejsze oferty na cztery z siedmiu odcinków realizacyjnych S17 o łącznej długości ok. 58,6 km:
– od końca obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc (ok. 12,2 km) wyłoniono firmę Budimex;
– od obwodnicy Gończyc do granicy województw (ok. 13 km) – Budimex;
– od granicy województw do węzła Skrudki (ok. 20,2 km) – Bilfinger Infrastructure;
– od węzła Skrudki do węzła Kurów Zachód (ok. 13,2 km) – Mota Engil Central Europe – realizację odcinka drogi ekspresowej o długości 13,2 km wyceniono na ok. 270,8 mln zł, a wykonawca zadeklarował ukończyć prace w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i udzielił 10-letniej gwarancji jakości.
Podpisanie umów z wykonawcami będzie możliwe po przeprowadzeniu przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych kontroli dokumentacji przetargowej i braku odwołań konkurentów startujących w przetargu.
Źródło: GDDKiA