Prace budowlane na węźle Rudno na autostradzie A4 Katowice–Kraków zakończyły się w I kwartale br.
Następnie trwał proces pozyskiwania niezbędnych pozwoleń i decyzji administracyjnych, bez których niemożliwe było oddanie węzła do użytku w pełnym zakresie.
Przed rozpoczęciem inwestycji węzeł Rudno umożliwiał zjazd z A4 z kierunku Katowic na drogę powiatową relacji Krzeszowice–Alwernia oraz wjazd na autostradę w kierunku Krakowa z drogi Krzeszowice–Alwernia. W ramach przebudowy do węzła po północnej stronie autostrady zostały dobudowane łącznice oraz rondo umożliwiające zjazd z autostrady od strony Krakowa na drogę do Krzeszowic czy Alwerni oraz wjazd na A4 z drogi prowadzącej od Alwerni lub Krzeszowic w kierunku Katowic. Wykonano również oświetlenie drogowe na rondzie oraz na przyległych do ronda odcinkach przejściowych, zarówno wzdłuż nowych łącznic, jak i wzdłuż drogi powiatowej.
Projekt rozbudowy węzła Rudno był realizowany od sierpnia 2015 r., w ramach kontraktu o wartości ok. 22,3 mln zł, pod nazwą „Rozbudowa Węzła Mysłowice i budowa Węzła Rudno na autostradzie A4 Katowice-Kraków”. Rozbudowany węzeł Mysłowice, również umożliwiający realizację wszystkich relacji skrętnych, został oddany do użytku w listopadzie 2016 r.