Podpisano umowy na budowę autostrady A2 na odcinku Stryków – Konotopa

29.09.2009

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 28 września umowy na projekt i budowę 91-km odcinka autostrady A2 Stryków – Konotopa.

Inwestycja zostanie zrealizowana w pięciu odcinkach w systemie Projektuj i Buduj. Podział na odcinki zwiększył konkurencyjność i doprowadził do uzyskania niższej ceny.
Ogólny kosztorys GDDKiA zakładał koszt budowy na poziomie 5,7 mld zł. Po wyłonieniu wykonawców za budowę całej autostrady GDDKiA zapłaci 3,2 mld zł. Oszczędność wyniosła 2,5 mld zł.
Odc. „A”  o długości 29,2 km; kontrakt o wartości 754,5 mln zł (przy kosztorysie 1,7 mld zł) zawarty z konsorcjum firm z liderem China Overseas Engineering Group Co. Ltd na czele
Odc. „B” o długości 17 km, kontrakt o wartości 843,5 mln zł (przy kosztorysie 1,04 mld zł) zawarty z konsorcjum pod kierunkiem Mostostalu Warszawa SA
Odc. „C” o długości 20 km, kontrakt o wartości 534,5 mln zł (przy kosztorysie 1,1 mld zł) zawarty z konsorcjum China Overseas Engineering Group Co. Ltd.
Odc. „D” o długości 17,6 km, kontrakt o wartości 643,8 mln zł (przy kosztorysie 1 mld zł) zawarty z konsorcjum pod kierunkiem firmy Strabag Sp. z o.o.
Odc. „E” o długości 7,1 km, kontrakt o wartości 425,5 mln zł (przy kosztorysie 669 mln zł) zawarty z konsorcjum pod kierunkiem Budimex-Dromex SA.
 
Harmonogram prac przewiduje wybudowanie pięciu odcinków autostrady Stryków – Konotopa, mających łącznie 91 km, do końca maja 2012 r. Dzięki temu zapewnione będzie autostradowe połączenie Warszawa-Łódź-Poznań-Berlin. Dla skoordynowania prac na wszystkich odcinkach, 23 września br. została podpisana umowa z firmą nadzorująca projekt i budowę.
Na autostradzie A2 od Strykowa do Konotopy będzie 10 Miejsc Obsługi Podróżnych i 2 Obwody Utrzymania Autostrady. Wprowadzony zostanie zamknięty system poboru opłat, co oznacza, że bramki będą umieszczone na zjazdach z autostrady, a opłata będzie zależna od liczby przejechanych kilometrów.
A2 przebiega równoleżnikowo przez centralne obszary naszego kraju. Stanowi fragment drogi międzynarodowej E30, leżącej w II transeuropejskim korytarzu transportowym. Kontynuując przebieg niemieckiej autostrady A12 z Berlina, A2 na terenie Polski przebiegać będzie od przejścia granicznego w Świecku przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce do polsko-białoruskiego przejścia granicznego w Kukurykach. W okolicach Strykowa pod Łodzią przetnie autostradę A1. Obecnie istnieje 252-kilometrowy odcinek A2 od Nowego Tomyśla do Strykowa. Po podpisaniu w dniu 7 lipca 2009 r. umowy z wykonawcą, rozpoczęła się budowa Autostradowej Obwodnicy Mińska Mazowieckiego (woj. mazowieckie), pierwszego odcinka autostrady A2 na wschód od Warszawy.
 
 
AUTOSTRADA A2 STRYKÓW-KONOTOPA – podstawowe parametry:
ODCINEK A:
(długość odcinka wynosi 29 238,58 m)
Przekrój dwujezdniowy:
– Klasa techniczna – A
– Prędkość projektowa Vp – 120 km/h
– Ilość pasów ruchu – 2 x (2 x 3,75) m
– Pas rozdziału wraz z opaskami – 11,00 m
– Szerokość opaski – 2 x 0,50 m
– Pas awaryjny – 2 x 3,00 m
– Kategoria ruchu – KR6
– Obciążenie – 115 kN/oś
ODCINEK B:
(długość odcinka wynosi 16 965,8 m):
Przekrój dwujezdniowy:
– Klasa techniczna – A
– Prędkość projektowa Vp – 120 km/h
– Ilość pasów ruchu – 2 x (2 x 3,75) m
– Pas rozdziału wraz z opaskami – 11,00 m
– Szerokość opaski – 2 x 0,50 m
– Pas awaryjny – 2 x 3,00 m
– Kategoria ruchu – KR6
– Obciążenie – 115 kN/oś
ODCINEK C:
(długość odcinka 20 034,20 m)
Przekrój dwujezdniowy:
– Klasa techniczna – A
– Prędkość projektowa Vp – 120 km/h
– Ilość pasów ruchu – 2 x (2 x 3,75) m
– Pas rozdziału wraz z opaskami – 11,00 m
– Szerokość opaski – 2 x 0,50 m
– Pas awaryjny – 2 x 3,00 m
– Kategoria ruchu – KR6
– Obciążenie – 115 kN/oś
ODCINEK D:
(długość odcinka 17 600 m)
Przekrój dwujezdniowy:
– Klasa techniczna – A
– Prędkość projektowa Vp – 120 km/h
– Ilość pasów ruchu – 2 x (2 x 3.75) m
– Pas rozdziału wraz z opaskami – 11,00 m
– Szerokość opaski – 2 x 0,50 m
– Pas awaryjny – 2 x 3,00 m
–  Kategoria ruchu – KR6
– Obciążenie – 115 kN/oś
ODCINEK E:
(długość odcinka wynosi 7 139,67 m)
odcinek na od km 449+100 do węzła „Pruszków”
Przekrój dwujezdniowy:
– Klasa techniczna – A
– Prędkość projektowa Vp – 120 km/h
– Ilość pasów ruchu – 2 x (2 x 3,75) m
– Pas rozdziału wraz z opaskami – 11,00 m
– Szerokość opaski – 2 x 0,50 m
– Pas awaryjny – 2 x 3,00 m
– Kategoria ruchu – KR6
– Obciążenie – 115 kN/oś
 
odcinek na od węzła „Pruszków” do km 454+250
Przekrój dwujezdniowy:
– Klasa techniczna – A
– Prędkość projektowa Vp – 120 km/h
– Ilość pasów ruchu – 2 x (3 x 3,50) m
– Pas rozdziału wraz z opaskami – 12,00 m
– Szerokość opaski – 2 x 0,50 m
– Pas awaryjny – 2 x 3,00 m
– Szerokość pobocza gruntowego – 2 x 1,25 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń brd oraz ochrony środowiska
– Szerokość korony drogi – 41,50 m (lub większa j.w.)
– Kategoria ruchu – KR6
– Obciążenie – 115 kN/oś
 
odcinek na od km 454+250 do km 456+239,67
Przekrój dwujezdniowy:
– Klasa techniczna – A
– Prędkość projektowa Vp – 120 km/h
– Ilość pasów ruchu – 2 x (4 x 3,50) m
– Pas rozdziału wraz z opaskami – 5,00 m
– Szerokość opaski – 2 x 0,50 m
– Pas awaryjny – 2 x 3,00 m
Szerokość pobocza gruntowego – 2 x 1,25 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń brd oraz ochrony środowiska
– Szerokość korony drogi – 41,50 m (lub większa j.w.)
– Kategoria ruchu – KR6
– Obciążenie – 115 kN/oś
 
Źródło: GDDKiA
 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in