Otwarcie mostu Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie

26.03.2012

24 marca otwarto uroczyście most Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie. Nowa przeprawa na Wiśle, o długości ok. 800 m, znacząco poprawi komunikację między prawo- a lewobrzeżną częścią Warszawy.

Do ruchu oddawana jest zasadnicza części inwestycji, termin ostatecznego zakończenia robót budowlanych przewidziany jest na 30 czerwca br., a zakończenie realizacji zamówienia na 31 lipca br. Przesunięcie części robót spowodowane było m.in. powodzią w maju 2010 r. oraz koniecznością przebudowy linii wysokiego napięcia w ciągu ul. Modlińskiej.

Inwestycja jest częścią projektu Budowa Trasy Mostu Północnego od węzła z ul. Pułkową do węzła z ul. Modlińską oraz od węzła z ul. Pułkową do węzła przesiadkowego „Młociny”. Projekt uzyskał dofinansowania w ramach konkursu dla działania 8.2 Drogi krajowe poza siecią TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

 

 

Umowa o dofinansowanie projektu z Beneficjentem – Miastem Stołecznym Warszawą – została podpisana 4 sierpnia 2010 r. Całkowite koszty inwestycji wskazane w umowie to 1150,59 mln zł, koszty kwalifikowane – 944,52 mln zł. Dofinansowanie UE ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniosło 374,6 mln zł.

Zakres przedsięwzięcia obejmuje budowę Trasy Mostu Północnego na odcinku od węzła z ul. Modlińską do węzła przesiadkowego „Młociny” w podziale na dwa etapy:

· etap I – odcinek od węzła z ul. Pułkową do węzła z ul. Modlińską (droga krajowa o długości ok. 3,4 km),

· etap II – od węzła z ul. Pułkową do węzła przesiadkowego przy stacji metra Młociny (droga wojewódzka o długości ok. 0,86 km).

Trasa Mostu Północnego zapewni połączenie Białołęki (ulica Modlińska) z Bielanami (węzeł przesiadkowy Młociny) i odciąży najbardziej zatłoczony Most Grota-Roweckiego, przez który w porannym szczycie przejeżdża 7 tysięcy samochodów w ciągu godziny.

 

 

Projekt obejmuje budowę obiektu mostowego, jezdni głównych trasy, estakad drogowych i łącznic w wielopoziomowych węzłach i skrzyżowaniach, chodników, ścieżek rowerowych (długość wybudowanych dróg rowerowych to 9,5 km), urządzeń bezpieczeństwa ruchu, systemu odprowadzania i podczyszczania wód opadowych, ekranów akustycznych, nasadzeń drzew i krzewów, budowę oświetlenia ulicznego. Węzeł Pułkowa (na lewym brzegu Wisły) będzie złożony z 10 wiaduktów drogowych, kładki dla pieszych i 9 murów oporowych. Węzeł Modlińska (na prawym brzegu ) to 5 wiaduktów i 9 murów oporowych.

Projekt jest komplementarny z inwestycją polegającą na rozbudowie sieci tramwajowej w północnych dzielnicach Warszawy (w tym przebiegającej przez Most Północny) wraz z zakupem taboru o wartości ok. 767 mln PLN w ramach działania7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych POIiŚ.

 

Źródło: MTBiGM
 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in