Od 11 kwietnia kierowcy mają do dyspozycji 16-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S-8 od węzła Róża do węzła Rzgów w województwie łódzkim.
Odcinek wybudowany przez Budimex i ukończony przed terminem ma 19,5 km długości. Jednak oddanie do ruchu całego odcinka będzie możliwe po dokończeniu budowy odcinka autostrady A1 Stryków-Tuszyn.
Droga ekspresowa S-8 wybudowana przez Budimex jest częścią drogi ekspresowej S-8 Węzeł Wieluń–Łódź (A-1). Biegnie przez teren gmin: Rzgów, Tuszyn, Pabianice, Dobroń i Dłutów w powiatach pabianickim i łódzkim wschodnim. Ósmy odcinek łączy się z autostradą A-1, dzięki czemu w przyszłości jadący z północy będą tu mogli skręcić na drogę ekspresową S-8 i dotrzeć szybko i bezpiecznie na Dolny Śląsk.
Droga ma nawierzchnię wykonaną z betonu, którego dostawcą była firma Lafarge. Betonowa nawierzchnia drogi zapewni kilkudziesięcioletnią bezawaryjną eksploatację.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z partnerstwa z firmą Budimex. – powiedział Bruno Roux, dyrektor zarządzający Lafarge w Polsce. – Współpraca z firmą Budimex dała nam możliwość dostarczenia zintegrowanej oferty Lafarge czyli obok dostaw cementu, kruszyw i betonu zajmowaliśmy się również nadzorem technicznym, technologicznym i logistycznym nad procesem produkcji. Drogi betonowe mają w Polsce przyszłość ze względu na klimat i geologię i obiecujące jest to, że buduje się ich coraz więcej. To dobry trend, ponieważ drogi betonowe są bezpieczne, trwałe i w dłuższej perspektywie tanie w użytkowaniu ze względu na niski koszt ich utrzymania.
Umowa z łódzkim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę 8. odcinka drogi ekspresowej S8 (węzeł Róża – Wrocław), o wartości 689,2 mln zł netto, została podpisana 5 października 2011 r. Kontraktowy termin zakończenia prac to 5 stycznia 2014 r. Budimex zakończył prace przed terminem, w grudniu 2013 r.