Druga jezdnia obwodnicy Nowogardu o długości 9,41 km oddana do ruchu. Na trasie zostanie wprowadzona docelowa organizacja ruchu, wszystkie węzły obwodnicy zostaną w pełni uruchomione.
Nowogard od wielu lat był jednym z miejsc, w których kierowcy tracili wiele czasu stojąc w korkach szczególnie nasilających się w okresie wakacyjnym. Droga krajowa nr 6, prowadząca ze Szczecina do Gdańska przebiegała przez samo centrum miasta. Ruchliwa droga powodowała również uciążliwości dla mieszkańców Nowogardu. Aby zmienić tą sytuację i wyprowadzić z Nowogardu ruch tranzytowy w kwietniu 2010 r. rozpoczęła się budowa obwodnicy.
Obwodnica Nowogardu ma długość ponad 9 kilometrów, jest to dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Nowa trasa omija miasto od północnego zachodu. Połączenie z pozostałymi drogami zapewniają 3 węzły drogowe, dwa przy włączeniach do DK nr 6 (węzły Nowogard Zachód w rejonie Olchowa i Nowogard Wschód w rejonie Wojcieszyn) oraz węzeł Nowogard Północ przy miejscowości Warnkowo, który skomunikuję obwodnicę z drogą wojewódzką nr 106. Obwodnica posiada wiele zabezpieczeń zmniejszających jej oddziaływanie, ekrany akustyczne, przepusty umożliwiające migrację zwierząt, a kanalizację wraz z systemem piaskowników i separatorów materiałów ropopochodnych, siatki wygradzające.
Budowa obwodnicy Nowogardu w ciągu drogi S6 jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi 228 000 000,00 zł. Wartość dofinansowania ze środków UE wynosi 185 691 228,96 zł.
długość: 9,41 km
klasa drogi: S
prędkość projektowa drogi: 100 km/h
szerokość jezdni: 2 x (2 x 3,5m)
szerokość pasów awaryjnych: 2 x 2,50 m
szerokość pasu rozdziału: 4,0 m
węzły drogowe: 3
wiadukty: 9
ekrany akustyczne: 2,2 km
Źródło: GDDKiA