Na rynku pojawił się innowacyjny rozwiązanie w stabilizacji grząskiego gruntu – system drogowy Dura-Track®.
System Dura-Track® dzięki swojemu unikalnemu kształtowi nie tonie w błocie pod naporem nawet największych ciężarów, np. dźwigów czy TIR-ów. Ta niespotykana dotąd cecha otwiera zupełnie nowe możliwości na rynku budowlanym, jak również w wielu innych dziedzinach, takich jak ratownictwo, leśnictwo czy górnictwo odkrywkowe.
Co więcej, montaż kratownic nie wymaga żadnych przygotowań podłoża. Wystarczy położyć je bezpośrednio na błocie. Płyta systemowa jest lekka, dzięki czemu można ją przewozić bez użycia specjalistycznego sprzętu drogowego. Za sprawą innowacyjnej konstrukcji możliwe jest także wielokrotne wykorzystanie systemu (ułożoną wcześniej drogę można z łatwością zdemontować).
Stosowanie tego systemu drogowego jest w stu procentach przyjazne naturalnemu otoczeniu. Pozwala ono uniknąć ingerencji w środowisko przy stworzeniu całej infrastruktury dla budowy drogi. Jak twierdzą inżynierowie z firmy Dura-Track®, dzięki niemu możliwe byłoby dziś na przykład powstanie autostrady na terenie Doliny Rospudy bez degradacji środowiska.
Podstawowym elementem systemu drogowego jest kratownica złożona z czworościanów foremnych, wykonana z trzech warstw prętów stalowych. Stabilność i wytrzymałość konstrukcji wynika z rozłożenia obciążeń na wielu różnie zorientowanych płaszczyznach. W ten sposób uzyskuje się optymalne wykorzystanie nośności gruntu nawet na podłożu bagnistym, torfowym, piaszczystym czy błotnym.
Płyta drogowa Dura-Track® jest polskim wynalazkiem. Produkt opatentowała i wprowadziła na rynek firma INTERGEO Real Estate Development Sp. z o.o. z Krakowa.