MP-MOSTY Sp. z o.o.

23.05.2013

MP-Mosty Sp. z o.o. świadczy usługi w zakresie projektowania, nadzorów inwestorskich oraz doradztwa technicznego w branży budownictwa komunikacyjnego (drogowego, tramwajowego, kolejowego), w branży geotechnicznej i geodezyjnej; badania laboratoryjne.

O firmie

Mocna pozycja MP-MOSTY Sp. z o.o. w branży budownictwa komunikacyjnego opiera się na trzech filarach. Pierwszym z nich jest bogate doświadczenie założycieli zdobyte między innymi w renomowanych firmach wykonawczych (np. PRInż Katowice, Dromex Cieszyn czy Budimex Dromex) oraz w biurach projektowych (np. Transprojekt Kraków). Na rynku budowlanym firma działa od 2005 roku kontynuując działalność powstałej wcześniej spółki MP-MOSTY Biuro Usług Inżynierskich Marta Potępa Mariusz Potępa s.c.

 

 

Drugim filarem, na którym się opiera, są ludzie – dziś zespół starannie dobranych specjalistów liczy 50 osób. To wykwalifikowana kadra inżynierska z potwierdzonymi w praktyce kompetencjami w dziedzinie usług projektowych i konsultingowych w branży mostowej, drogowej, sieci uzbrojenia terenu, torowej, geodezyjnej, ochrony środowiska, geotechnicznej oraz w nadzorach inwestorskich nad realizacją robót budowlanych.

Trzecim filarem firmy jest konsekwentna dbałość o rozwój. Spółka stale pogłębia specjalistyczną wiedzę pracowników. Wychodzi naprzeciw potrzebom rynku i inwestorów, realizując innowacyjne projekty w systemie „zaprojektuj i wybuduj” oraz odnosi sukcesy w przetargach publicznych. Firmy wykonawcze polegają na jej doświadczeniu, powierzając zlecenia optymalizacji konstrukcji inżynierskich pod kątem przyjętej technologii budowy i określonych założeń ekonomicznych.

 

 

Szanując czas inwestorów i zleceniodawców spółka utworzyła grupę osób specjalizujących się w projektach organizacji montażu obiektów mostowych oraz warsztatowych konstrukcji stalowych z użyciem nowoczesnego oprogramowania. Dysponuje nowoczesnym sprzętem oraz zaawansowanymi rozwiązaniami software’owymi wspomagającymi projektowanie w sposób gwarantujący najwyższą efektywność, co pozwala na szybsze tempo opracowywania dokumentacji projektowej przy maksymalnej optymalizacji rozwiązań.

 

 

 

Główna siedziba MP-MOSTY znajduje się w Krakowie. Spółka ma także oddział projektowy w Chorzowie i Warszawie. Jej dynamiczny rozwój sprawia, że w najbliższym czasie planowane jest otwarcie kolejnych biur.

 

 

Wybrane realizacje

Jednym z bardziej złożonych zadań zrealizowanych dotychczas przez spółkę, jest dokumentacja projektowa Linii Szybkiego Tramwaju w Krakowie pomiędzy rondem Grzegórzeckim a pętlą tramwajową przy ul. Kamiennej. Projekt ten obejmował także budowę linii tramwajowej wraz z dwoma przystankami podziemnymi w istniejącym obiekcie tunelowym (najdłuższy tunel tramwajowy w Polsce) oraz przebudowę ronda Mogilskiego na dwupoziomowe. Prace podzielone na dwa etapy wykonywane były w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, co dodatkowo stanowiło duże wyzwanie organizacyjne i techniczne.

 

 

Kolejnymi trudnymi zadaniami były dokumentacje projektowe wraz z elementami projektów technologicznych budowy mostów przez rzekę Odrę w ciągu południowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla oraz w miejscowości Brzeg Dolny. Zaprojektowano obiekty o jednych z najdłuższych, aktualnie istniejących, przęseł mostowych budowanych w technologii betonowania nawisowego (długość  140 m).

Także opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej budowy autostrady A-4 – odcinek Rzeszów-Jarosław, o długości 41 km, w zakresie obiektów inżynierskich stanowiło dla młodej firmy wyzwanie organizacyjne. Łącznie zaprojektowano 78 obiektów mostowych, w tym kilka o rozpiętościach przęseł pomiędzy 50,0 m a 120,0 m i ustrojach nośnych w postaci skrzynek zespolonych, wiaduktów łukowych oraz bardzo ciekawego, z punktu widzenia projektowego, wiaduktu zintegrowanego o rozpiętości przęsła wynoszącej 56,0 m.

 

 

Realizując koncepcje programowe obiektów mostowych przez szerokie przeszkody (np. rzeki) i mając na uwadze doświadczenia popowodziowe, firma stara się przekonać inwestorów do stosowania najnowocześniejszych technologii. Przykładami takich inwestycji są opracowania budowy mostu przez rzekę Wisłę w miejscowości Nowy Korczyn (gdzie długości przęsła mostu wynoszą od 130 m do 250 m, w zależności od typu konstrukcji nośnej), czy mostu na rzece Dunajec w miejscowości Kurów (rozpiętość przęseł 150-240 m).

Wykonując projekty spółka dba o to, by rozwiązania konstrukcyjne służyły realizacji wizji architektonicznej, co często jest bardzo trudnym zadaniem. Przykładem pogodzenia obu koncepcji jest np. projekt kładek dla pieszych nad drogą krajową nr 7 wiodącą z Krakowa do Zakopanego oraz na granicy państwa w Chyżnem.

 

 

Również wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej estakad, tunelu i murów oporowych ronda Ofiar Katynia w Krakowie było dla firmy szczególnym zadaniem. Rozwiązano nie tylko zagadnienia konstrukcyjne obiektów, ale przede wszystkim zrealizowano budowle o wysokich walorach estetycznych, które dziś stanowią wizytówkę Krakowa.

 

 

Strategia rozwoju

Kryzys ekonomiczny wzmocnił rynkową konkurencyjność, inwestorzy coraz częściej wybierają rozwiązania, które minimalizują ryzyko przedsięwzięcia, takie jak realizacja w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. W tym kierunku podąża także MP-MOSTY Sp. z o.o. Projekty oparte na współpracy z wykonawcami robót budowlanych to część już wdrażanej strategii rozwoju firmy. Doświadczenie zdobyte podczas realizacji inwestycji drogowych czy kolejowych, poparte wiedzą inżynierską pozwala projektować obiekty nie tylko zaawansowane technologicznie, ale również atrakcyjne ekonomicznie dla wykonawcy robót oraz inwestora.

 

 

Spółka rozwija także swoje kompetencje w obszarze usług opartych na optymalizowaniu opracowań projektowych pod względem technicznym oraz ekonomicznym, wykonywaniu projektów montażu z uwzględnieniem możliwości technicznych zleceniodawcy i najnowocześniejszych rozwiązań, a także na sporządzaniu dokumentacji warsztatowej konstrukcji stalowych z użyciem nowoczesnego oprogramowania do modelowania obiektów.

Dużą rolę w sprawnej realizacji inwestycji odgrywa praktyczna znajomość wymagań i potrzeb firm wykonawczych wobec dokumentacji projektowej. Szybkość oraz umiejętność ekonomicznego projektowania są elementami decydującymi o końcowym sukcesie wykonawcy robót budowlanych. Doświadczenie zespołu inżynierów MP-MOSTY zdobyte podczas realizacji inwestycji, gwarantuje optymalną współpracę z wykonawcami na każdym etapie pracy.

 


 

Członkowie zarządu firmy widzą również przyszłość w projektach realizowanych w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP), dlatego podjęli współpracę z partnerami, którzy prowadzą inwestycje w tym systemie na terenie Unii Europejskiej.

 

mgr inż. Mariusz Potępa – prezes zarządu

Naszym kapitałem jest praktyczna wiedza zgromadzona przez zespół. Dzięki niej jesteśmy w stanie pokonać wszelkie przeszkody.

 

mgr inż. Robert Słota  – wiceprezes zarządu

Od początku istnienia zrealizowaliśmy wiele zadań o różnej skali trudności. Każde z nich było dla nas równie ważne, są jednak wśród naszych realizacji i takie, które dają nam wyjątkowe powody do dumy.

 


mgr inż. Paweł Samek  – wiceprezes zarządu

Nie zatrzymujemy się, nie osiadamy na laurach, nie narzekamy na konkurencję i trudny rynek. W dobie kryzysu jedyną drogą jest ciągły rozwój.

 

MP-MOSTY Sp. z o.o.

ul. Dekerta 18

30-703 Kraków

tel. 12 312 18 78

faks 12 312 18 70

biuro@mpmosty.pl

www.mpmosty.pl

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in