Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Prawidłowy montaż bramy garażowej

27.01.2010

Wybierając typ bramy garażowej trzeba rozważyć warunki, w jakich brama będzie później pracować. Decyzja, czy montowana brama powinna być uchylna czy segmentowa często zależy nie tylko od preferencji użytkownika, ale również od konstrukcji samego garażu czy jego położenia względem ulicy.

Bardzo ważnym krokiem jest odpowiednie przygotowanie otworu bramy. Bez jego odpowiedniego przygotowania zamontowanie bramy może okazać się niemożliwe. Do najczęstszych błędów uniemożliwiających późniejszy montaż należą: krzywizna węgarków, krzywizna nadproża, nierówności powierzchni ścian i nadproża oraz nierówności powierzchni posadzki. Wyeliminowanie tych problemów da gwarancję, że zamontowana brama będzie szczelna oraz nie będzie się zacinać. Przed przystąpieniem do samego montażu w przypadku wszystkich rodzajów bram, za wyjątkiem bramy uchylnej należy również otynkować nadproże, a podłogę wyłożyć posadzką, bowiem wykonanie tych prac w późniejszym terminie może nie tylko pobrudzić nową bramę, ale również zmienić wymiary otworu. Z kolei pozostawione nierówności będą powodowały blokowanie się bramy i utrudniały jej otwieranie. Bardzo ważne jest prawidłowe wypoziomowanie podłogi, ponieważ jakiekolwiek krzywizny w jej powierzchni mogą prowadzić nie tylko do niepotrzebnych strat ciepła, ale również są miejscem, które może wykorzystać potencjalny włamywacz. Po zakończeniu przygotowań, można przystąpić do samego montażu. Opisana poniżej procedura dotyczy bram segmentowych, jednak po drobnych modyfikacjach pomoże w montażu dowolnego rodzaju drzwi. Pierwszym krokiem, i to bez względu na typ montowanej bramy, jest przygotowanie prowadnic, po których poruszać się będzie skrzydło bramy (niepoprawne ich przymocowanie może utrudnić swobodny ruch bramy, a w ekstremalnych przypadkach zaowocować koniecznością demontażu całej konstrukcji). Następnym krokiem jest przymocowanie metalowego wałka wyposażonego w specjalną sprężynę, która napina się podczas zamykania bramy. Gdy całą konstrukcja podtrzymująca jest gotowa, można przystąpić do umieszczania w niej poszczególnych paneli. Pracę należy rozpoczynać od dolnego segmentu do którego krawędzi trzeba przymocować dolne okucia rolek prowadzących oraz uszczelkę zabezpieczającą przed przedostawaniem się do środka wody oraz wiatru. Po ustawieniu w prowadnicach pierwszego panelu oraz dokładnym jego wypoziomowaniu, można przystąpić do montażu kolejnych.
 
Katarzyna Welik
 
Fot. Archiwum firmy Normstahl

 

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube