Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

S7 z Warszawy do Gdańska wydłużyła się o 40 km

05.11.2018

Oddano do ruchu dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na granicy województw warmińsko-mazurskiego i pomorskiego. 40-kilometrowy odcinek, od Koszwał do Elbląga, pozwoli skrócić czas przejazdu i poprawi bezpieczeństwo ruchu. Tym samym kierowcy mają już do dyspozycji ponad 203 km z ok. 333 km S7 pomiędzy Gdańskiem a Warszawą.

Budowę 40-kilometrowego fragmentu S7 podzielono na dwa odcinki realizacyjne: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego (wykonawca Metrostav) i od Nowego Dworu Gdańskiego do Elbląga (Budimex). Prace ruszyły w październiku 2015 r. Nowa droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Włączenie do ruchu umożliwiają cztery węzły: Cedry Małe, Dworek, Żuławy Wschód i Elbląg Zachód.

Do tego wyremontowano nawierzchnię dwujezdniowego fragmentu „starej” DK7 w okolicy istniejącego węzła Nowy Dwór Gdański. Zbudowano także nowe mosty, na Wiśle w Kiezmarku (prawie 930 m długości) oraz na Nogacie (blisko 600 m). Dotychczasowy most przez Wisłę pozostanie do obsługi ruchu lokalnego: pojazdów okolicznych mieszkańców, maszyn rolniczych, rowerzystów i pieszych.

Projekt realizacji połączenia Gdańska z Elblągiem jest współfinansowany z Funduszu Unii Europejskiej w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020” w wysokości 2 000 661 323,80 zł (brutto), gdzie wartość całkowita projektu wynosi 3 747 900 317,82 zł (brutto). Numer Projektu: POIS.03.01.00-00-0018/16-00.

 

 

Oddany odcinek S7 połączył istniejące fragmenty tej trasy, południową obwodnicę Gdańska i obwodnicę Elbląga. Umożliwi GDDKiA szybki, bezpieczny i komfortowy przejazd z Gdańska w kierunku Elbląga i dalej Warszawy. Wiosną przyszłego roku ruszą prace przy budowie kolejnych 73 km S7, od granicy z woj. warmińsko-mazurskim do obwodnicy Płońska. Dla odcinka Płońsk–Czosnów opracowywana jest koncepcja programowa, a wiosną przyszłego roku ogłosimy przetarg na realizację inwestycji (ten odcinek ma zapewnione finansowanie).

Projektanci pracują także nad koncepcją programową dla odcinka Czosnów–Kiełpin, a na dalszy fragment trasy łączący się z obwodnicą Warszawy toczy się przetarg na opracowanie dokumentacji. S7 od Czosnowa do Warszawy jest obecnie poza limitem 135 mld zł przewidzianych na realizację zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014–23. Przy zapewnieniu finansowania wylot z Warszawy w kierunku Gdańska mógłby zostać oddany do ruchu w drugiej połowie 2024 r. Tym samym z Gdańska do Rabki Zdroju przejechalibyśmy drogą ekspresową i autostradą z wyjątkiem dwujezdniowego odcinka od Krakowa do Myślenic.

 

Źródło: GDDKiA

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+