Remonty peronów, modernizacja i odbudowa torów. To inwestycje, które mają poprawić komunikację kolejową pomiędzy miastami Kościerzyna, Kartuzy i Gdańsk.
Linie kolejowe Kościerzyna – Kartuzy – Gdańsk. Zakres inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Województwo Pomorskie i Pomorska Kolej Metropolitalna S.A. rozpoczynają współpracę przy inwestycji na liniach kolejowych nr 234 (Gdańsk Wrzeszcz – Stara Piła) i 229 (odcinek Stara Piła – Glincz). Celem jest przygotowanie tzw. „bajpasu kartuskiego”. Inwestycja umożliwi kolejowe połączenie na czas modernizacji linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Kościerzyna – Gdynia.
Fot. Stacja Stara Piła
PLK zmodernizują odcinek Gdańsk Kokoszki – Stara Piła (linia nr 234) oraz Stara Piła – Glincz (linia nr 229), gdzie obecnie prowadzony jest wyłącznie ruch pociągów towarowych. Po modernizacji trasą pojadą również pociągi pasażerskie.
Remont przejdą perony na stacjach w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim. Wymienione zostaną tory, przebudowane obiekty inżynieryjne. Powstaną nowe rozjazdy i system sterowania ruchem kolejowym.
Czytaj też: O obwodnicy Kościerzyny
Natomiast Pomorska Kolej Metropolitalna S.A (przy współpracy z miastem Gdańsk) odbuduje ok. 1,5 km toru linii nr 234 między stacjami Gdańsk Kokoszki i Gdańsk Kiełpinek.
Plan modernizacji linii kolejowych Kościerzyna – Kartuzy – Gdańsk
Realizacja inwestycji potrwa do końca 2021 r. W 2019 roku PLK ogłoszą przetarg w formule „projektuj – wybuduj” dla tego zadania oraz przetarg na roboty budowlane na kolejnym odcinku linii nr 229, między Glinczem a Kartuzami.
Prace związane z połączeniem przez Gdańsk Kokoszki, będą wykonane przed rozpoczęciem modernizacji linii z Maksymilianowa do Trójmiasta. Połączenie kolejowe z Gdańskiem cały czas będzie funkcjonowało.
Projekt będzie realizowany z wykorzystaniem środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Sprawdź też: Program Kolej Plus – założenia