Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Modernizacja linii kolejowej nr 8 Warszawa-Radom

12.04.2017

Spółka STRABAG, jako lider konsorcjum firm STRABAG, ZUE, BUDIMEX, podpisała umowę na remont linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa–Radom faza II.

Inwestycja zostanie zrealizowana w formule „projektuj i buduj” z planowanym terminem zakończenia w listopadzie 2020 r. Koszt przebudowy wyniesie ok. 216,7 mln zł netto.

Prace będą przebiegały na odcinku o długości ok. 19,3 km. Konsorcjum, na linii Warszawa Okęcie–Radom, wyremontuje dwa szlaki od stacji Czachówek Południowy do stacji Warka, przejazdy kolejowo-drogowe, a także zmodernizuje dwie stacje Warka i Chynów. Perony zostaną przystosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Komfort poprawi również zainstalowanie nowych wiat, ławek, oświetlenia, oznakowania, a także systemu informacji pasażerskiej. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast pociągi towarowe z prędkością do 120 km/h. Docelowo na trasie do Radomia podróż zajmie ok. 70 minut.

Generalny wykonawca – konsorcjum firm: STRABAG Sp. z o.o. (lider), STRABAG Rail GmbH (Niemcy), STRABAG Rail a.s. (Czechy), STRABAG Általános Építő Kft. (Węgry), ZUE S.A., BUDIMEX S.A.

 

 

Kontrakt w liczbach:

- 81 tys. m szyn,

- 67 tys. podkładów strunobetonowych,

- 158 tys. t tłucznia.

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.kataloginzyniera.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+