Mark BV, niderlandzki producent systemów wentylacyjno-grzewczych, którego polski oddział znajduje się w Częstochowie, zaangażował się w projekt doboru urządzeń grzewczych do hangaru superszybkiej kolei w Chinach. Europejski lider branży instalacyjnej zaopatrzył azjatyckiego partnera w 40 nowoczesnych urządzeń.
Firma Mark BV stanęła przed zadaniem dostarczenia urządzeń grzewczych do hangaru superszybkiej kolei, w którym serwisowane są nowoczesne pojazdy. Holenderski lider w branży wentylacyjno-grzewczej opracował innowacyjny projekt odladzania pociągów, który w założeniu miał ograniczyć czas stapiania lodu do minimum. Wyposażył więc halę kolejową w 40 nagrzewnic gazowych Föhn o mocy 280 kW i prędkości przepływu powietrza 20 000 m³/h, co pozwoliło skrócić czas poświęcony na odladzanie maszyn z 5 godzin do 45 minut.
Nagrzewnica Föhn to jeden z pierwszych produktów w ofercie firmy Mark BV. Jest to urządzenie stacjonarne, które może pracować na olej lub gaz, z powodzeniem wykorzystuje się je do ogrzewanie dużych, wilgotnych pomieszczeń. W samej Holandii w Föhn wyposażone jest ok. 1500 kościołów. Nagrzewnica gazowa lub olejowa Föhn jest standardowo wyposażona w palnik modulowany oraz wentylator odśrodkowy, co umożliwia jej podłączenie do systemu kanałów.
Budowę sieci kolei dużych prędkości w Chinach rozpoczęto w 2006 r. W ciągu tych 7 lat stworzono ok. 10 tys. km linii, które łączą wszystkie największe miasta w Państwie Środka. Dodatkowo w grudniu ubiegłego roku oddano do użytku najdłuższy na świecie odcinek superszybkiej trakcji. Jest to trasa pomiędzy Pekinem a Guanzhou na południu Chin. Wynosi 2298 km, a jej pokonanie przy średniej prędkości 300 km/h zabiera ok. 8 godzin.