Nowa droga ma długość około 3,5 kilometra. W ramach projektu powstał również most na rzece Nidzie, a także wykonano nowoczesne systemy odwodnienia, kanalizacji oraz oświetlenie. Utworzono także miejsce przeznaczone do ważenia i kontroli pojazdów oraz parking dla samochodów ciężarowych.
Dzięki obwodnicy ruch tranzytowy ominie miejscowość Nowy Korczyn. Trasa, wraz z oddanym wcześniej do użytku mostem na Wiśle, usprawnia połączenie transportowe między województwami świętokrzyskim a małopolskim, co ma pozytywny wpływ na rozwój gospodarczy regionu i turystykę, w tym dojazd do Sandomierza i Buska-Zdroju.

Fot. Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach
Całkowity koszt realizacji projektu wyniósł 109,3 mln zł, z czego 80,3 mln zł pochodziło z dofinansowania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.
Obwodnica Nowego Korczyna to pierwszy ukończony projekt w ramach działania Infrastruktura drogowa programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. Z funduszy europejskich, w tym z KPO, w całej Polsce planowana jest budowa 22 obwodnic. W perspektywie siedmiu lat, przy wsparciu finansowym UE w wysokości 20 mld zł, ma powstać łącznie 1100 km dróg. Program ten obejmuje inwestycje związane z budową dróg wojewódzkich w Polsce wschodniej i ma na celu poprawę połączeń z europejską siecią transportową (TEN-T) i kluczowymi węzłami logistycznymi (przejściami granicznymi, terminalami intermodalnymi, węzłami kolejowymi)
Źródło: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
>>> Kolejny fragment Via Carpatia oddany do użytku
>>> Odcinek S7 z Czosnowa do Modlina otwarty
>>> Zajęcie pasa drogowego na potrzeby budowlane
>>> Regulacja urządzeń infrastruktury podziemnej w nawierzchniach drogowych




