Obwodnica przebiega po zachodniej stronie Kłodzka, natomiast łącznik DK46 po wschodniej stronie miasta.
W ramach inwestycji obwodnica Kłodzka wybudowany został odcinek o długości 6,6 km w ciągu drogi krajowej DK33, łącznik drogi krajowej DK46 o długości 2,5 km oraz wyremontowana została droga krajowa DK33 o długości prawie 2,4 km. Jako pierwszy (21.12.2017 r.) został oddany do ruchu łącznik DK46.
Umowę dla zadania „Zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Kłodzka w ciągu DK33 wraz z łącznikiem DK46” podpisano 23.01.2015 r., a wykonawcą było konsorcjum firm: lider – Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., partner – Trakt S.A. Całkowita wartość projektu to prawie 250 mln zł brutto. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w wysokości 186,5 mln zł (85% kosztów kwalifikowanych).
W ramach inwestycji powstał węzeł drogowy z dziewięcioma łącznicami na skrzyżowaniu z istniejącą DK8, rozwiązania komunikacyjne w postaci rond średnich oraz ronda turbinowego. Zrealizowano dwie najdłuższe estakady: pierwsza o długości ok. 500 m nad rzeką Bystrzycą Dusznicką i linią kolejową oraz druga o długości ok. 1000 m nad rzeką Nysa Kłodzką. Wykonano urządzenia ochrony środowiska: ekrany akustyczne, wygrodzenia przed zwierzyną leśną, a także przejście dla zwierząt. Celem inwestycji jest poprawa przepustowości układu komunikacyjnego na terenie Kotliny Kłodzkiej, co stanowić będzie nowy węzeł komunikacyjny łączący drogi krajowe na odcinkach:
• DK8 (E67) – Kudowa (granica państwa z Republiką Czeską) – Kłodzko
• DK33 – Boboszów (granica państwa z Republiką Czeską) – Kłodzko
• DK46 – Złoty Stok (granica państwa z Republika Czeską) – Kłodzko
• DK8 (E67) – Kłodzko – Wrocław.
Źródło: GDDKiA