Centralny Port Komunikacyjny (CPK) oraz Polski Holding Hotelowy (PHH) podpisały umowę o współpracy. Celem jest przygotowanie wspólnej inwestycji w formule joint venture w ramach budowy bazy hotelowej Airport City CPK. Pierwsze obiekty mają być gotowe wraz z otwarciem Lotniska CPK w 2032 roku.
Umowa CPK i PHH to przykład synergii spółek skarbu państwa w strategicznym projekcie infrastrukturalnym, jakim jest budowa nowego lotniska. Rozbudowana baza hotelowa Airport City zwiększy atrakcyjność portu lotniczego CPK oraz jego otoczenia jako pożądanej lokalizacji inwestycji.
Umowa zakłada powołanie wspólnej spółki w formule joint venture, która będzie odpowiedzialna za budowę i zarządzanie kompleksem hotelowym na terenie Airport City. W pierwszym etapie nakłady inwestycyjne związane z jego powstaniem szacowane są na ok. 650 mln zł, z uwzględnieniem kapitału właścicielskiego oraz finansowania dłużnego.
W najbliższym otoczeniu portu lotniczego powstaną nowoczesne obiekty w różnych segmentach – od ekonomicznego po premium – co zapewni różnorodną ofertę turystom i pasażerom, gościom biznesowym oraz personelowi lotniczemu. Kompleks hotelowy Airport City pozwoli również na organizację konferencji, wydarzeń branżowych i spotkań biznesowych.
>>> CPK wybrał wykonawcę projektu Centrum Przetwarzania Danych
>>> Projekt budowlany terminala pasażerskiego Lotniska CPK gotowy. Budowa ma ruszyć w 2026 roku
>>> CPK wybierze Głównego Inżyniera Kontraktu przy budowie lotniska
Zgodnie z harmonogramami pierwsze prace budowlane przy terminalu rozpoczną się w 2026 roku. W 2029 r. zakończy się budowa tunelu i podziemnej stacji kolejowej. Lotnisko CPK zostanie uruchomione do końca 2032 r., wraz z pierwszym odcinkiem linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź.
Grupa PHH to sieć z szerokim portfolio hoteli zlokalizowanych również przy największych lotniskach w Polsce. Obecnie liczy 48 obiektów, w których oferuje ok. 5 000 pokoi. Firma współpracuje z wiodącymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott International, Hilton Worldwide, Best Western Hotels & Resorts, IHG oraz Accor. Grupa wprowadza na polski rynek różnorodne międzynarodowe marki: Moxy, Renaissance, Le Meridien, Aiden i voco.
Źródło: Biuro prasowe CPK