Instytut Ceramiki i Materiałów Budowlanych, Oddział Szkła i Materiałów Budowlanych w Krakowie jest producentem suchych mieszanek typu M-38 oraz GRS, które są wykorzystywane przy wytwarzaniu zapraw, betonów oraz napraw konstrukcji betonowych.
Oferowane produkty są efektem wieloletniej pracy badawczo-rozwojowej, prowadzonej przez zespół wykwalifikowanych pracowników naukowych instytutu, co zapewnia wysoką ich jakość.
Wyroby M-38 oraz GRS są cementowymi mieszankami szybkotwardniejącymi i niskoskurczowymi. Szybkie tempo narastania wytrzymałości pozwala na znaczne skrócenie czasu wykonania prac budowlanych, a tym samym szybsze oddanie obiektu do użytku. Dzięki swoim właściwościom oferowane mieszanki dają się łatwo zarabiać, szczelnie wypełniają wszelkie puste przestrzenie w zależności od konsystencji.
Wszystkie mieszanki produkowane są w ramach Systemu Zakładowej Kontroli Produkcji certyfikowanego przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji.
Mieszanki M38 i GRS zapewniają długoletnią i bezproblemową eksploatację budowanych czy też naprawianych obiektów.
Przeznaczenie i zakres zastosowania mieszanek:
– naprawy i wykonanie elementów nośnych konstrukcji betonowych, żelbetowych i betonu sprężonego (podpory, filary, przęsła mostów, łożyska mostowe, belki podsuwnicowe);
– naprawa i wykonywanie fundamentów pod maszyny, urządzenie i konstrukcje ciężkie;
– mocowania kotew;
– reprofilacja płyt betonowych;
– szybkie wypełnianie ubytków i uszczelnianie zbiorników, silosów, kominów, chłodni kominowych;
– remontów i modernizacji fundamentów i podpór;
– budowa i naprawa pasów startowych, lotnisk oraz parkingów dla pojazdów ciężkich.
Przykłady realizacji z wykorzystaniem mieszanek M-38 i GRS:
Rys. 1 Budowa Zakładu Produkcyjnego na Wyspie Ostrów Brdowski w Szczecinie (mieszanka użyta jako podlewka poziomująca torowisk pod wózki)
Rys. 2 Budowa ekranów akustycznych w ramach inwestycji rozbudowa linii tramwajowej w Krakowie (mieszanka zastosowana jako podlewka pod ekrany)
Rys. 3 Naprawa i uzupełnienie rozległych, wgłębnych ubytków w konstrukcji mostu, wyrównywanie powierzchni filarów mostu; wypełnianie ubytków powierzchniowych na przęsłach