Infrastruktura, czyli drogi

28.09.2006

Bez lepszego stanu infrastruktury nasza gospodarka nie będzie się rozwijać w zadowalającym tempie – podkreślali przedstawiciele rządu na Międzynarodowych Targach INFRATECH 2006, które odbyły się w Warszawie w dniach 22 – 23 lutego 2006 r.

Zaprezentowano najnowsze osiągnięcia techniczne w dziedzinie infrastruktury. Targom towarzyszyły konferencje, w których wziął udział Jerzy Polaczek – minister transportu i budownictwa. Konferencja „Priorytet: Infrastruktura” poświęcona była strategii rządu w zakresie inwestycji infrastrukturalnych, skali potrzeb i możliwości wykorzystania doświadczeń międzynarodowych.
W budżecie państwa na 2006 r. na drogi przeznaczone zostanie więcej środków finansowych niż w 2005 r. W latach 2007 – 2013 na inwestycje infrastrukturalne przewiduje się 35 mld euro, czyli 60% z blisko 60 mld euro przyznanych Polsce z budżetu UE na ten okres. Największym z programów operacyjnych, zaplanowanych dla wykorzystania unijnych pieniędzy na szczeblu krajowym, jest Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (21,3 mld euro).
– Żywotnym interesem Polski jest stworzenie sprawnej sieci połączeń lądowych z państwami europejskimi – stwierdził minister Polaczek – a priorytety związane z budową autostrad (w tym autostrady A1 do 2010 r.) i dróg ekspresowych będą utrzymane. Wskazywał, że należy kompleksowo planować inwestycje drogowe, kolejowe i lotniskowe. Mówił także o konieczności dokonania zmian prawnych, które sprawią, iż system absorpcji funduszy strukturalnych będzie przyjazny dla samorządów, gmin i wykonawców. „Palącym problemem” jest wprowadzenie poważnych zmian w ustawie o zamówieniach publicznych.
Według programu realizowanego we współpracy z Bankiem Światowym i Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, na modernizację dróg krajowych do 2009 r. zostaną przeznaczone 4 mld zł.
Krystyna Wiśniewska

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in