Modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej Lublin-Stalowa Wola

09.03.2017

PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę, której realizacja znacząco poprawi infrastrukturę kolejową Magistrali Wschodniej, łączącej kluczowe ciągi o charakterze międzynarodowym.

Projekt jest największą inwestycją finansowaną w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Jego wartość to blisko 368 mln zł brutto. Zelektryfikowana linia zapewni szybsze połączenie pomiędzy stolicami województw Polski Wschodniej: Olsztynem, Białymstokiem, Lublinem, Rzeszowem i Kielcami.

Modernizacja pozytywnie wpłynie zarówno na obsługę ruchu regionalnego, m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa Lublin–Dorohusk, jak i na usprawnienie oraz przyspieszenie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance a elektrownią węglową w Połańcu.

Rezultatem modernizacji będzie skrócenie czasu podróży, m.in. w relacji Lublin–Stalowa Wola–Rzeszów o ok. 20 min i wzrost poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych.

 

Wybrane inwestycje perspektywy 2014–2020 w rejonie Magistrali Wschodniej

 

Prace na odcinku Lublin–Stalowa Wola Rozwadów obejmują remont obiektów inżynieryjnych, kompleksową przebudowę peronów na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, budowę nowych przystanków, 18 peronów oraz 75 przejazdów kolejowych. PKP PLK SA dostosują także obiekty obsługi podróżnych do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Od lipca do grudnia 2017 r. zadania będą realizowane na odcinku Lublin–Lublin Zemborzyce na jednym torze, a od grudnia 2017 r. do marca 2018 r. – na sąsiednim. Od marca 2018 r. do lipca 2019 r. PKP PLK planują większy zakres prac wymagający całkowitego zamknięcia linii. W tym czasie będzie zorganizowana zastępcza komunikacja autobusowa.

 

Źródło: MIiB

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in