Inwestycje kolejowe dla Oświęcimia i okolic

28.08.2018

27 sierpnia w Oświęcimiu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisała umowę na wykonanie inwestycji kolejowych w Oświęcimiu i okolicach.

Przedstawiciele PLK podpisali umowę za pół miliarda złotych na modernizację odcinka linii kolejowej Oświęcim–Czechowice Dziedzice. Prace budowlane planowane są w latach 2020–2021. Inwestycja jest częścią projektu „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia–Zebrzydowice”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12 ). Wartość całego projektu to ok. 815 mln zł.

Efektem inwestycji na odcinku Oświęcim–Czechowice Dziedzice będzie skrócenie czasu przejazdu dzięki zwiększeniu prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych – do 80 km/h.

Oprócz torów, prace obejmą m.in. rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz obiekty inżynieryjne. Wzrośnie bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym, dzięki przebudowie 14 przejazdów kolejowo-drogowych w miejscowościach: Oświęcim, Rajsko, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jaźnik, Dankowice. Sprawniejszą jazdę pociągów oraz zwiększenie bezpieczeństwa zapewni też przebudowa/remont 46 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 wiaduktów.

Inwestycja pozytywnie wpłynie m.in. na sprawność i atrakcyjność przewozów towarowych. Linia Trzebinia–Oświęcim–Czechowice Dziedzice–Zebrzydowice wykorzystywana jest w ruchu pasażerskim oraz towarowym. Szczególnie ważna jest dla transportu węgla kamiennego ze śląskich kopalń do Czech i na południe Europy. Transport większej liczby ładunków po torach będzie korzystny dla stanu dróg i środowiska.

Na odcinku Oświęcim–Czechowice Dziedzice podróżni, w tym osoby z ograniczonymi możliwościami poruszania się, zyskają wygodną obsługę i łatwiejszy dostęp do pociągów na stacjach i przystankach w miejscowościach: Brzeszcze Jawiszowice, Dankowice, Brzeszcze, Kaniów, Jawiszowice Jaźnik. Stacja Oświęcim zostanie objęta kompleksową przebudową. Dla pasażerów oraz mieszkańców znacznym udogodnieniem będzie odnowiona kładka oraz windy. Wydłużenie dwóch peronów do 400 m umożliwi lepszą obsługę pociągów dalekobieżnych.

 

Źródło: PKP PLK SA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in