Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Podpisano 3 umowy na realizację podkarpackiej Via Carpatii

19.06.2018

Zadanie „B” Zdziary–Rudnik nad Sanem o dł. ok. 9 km

Wykonawca: Mosty Łódź S.A.

Wartość: 286 886 390,59 zł

Zakres robót obejmuje wykonanie docelowo drogi 2-jezdniowej o długości ok. 9 km wraz z budową obiektów inżynierskich, węzłów, przebudową kolidującej infrastruktury technicznej oraz budową dróg dojazdowych dla zapewnienia połączeń lokalnych oraz urządzeń ochrony środowiska.

Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się za węzłem „Zdziary”. Po przekroczeniu DK19 droga przebiega przez kompleks leśny równolegle po jej wschodniej stronie. Od tego miejsca trasa przebiega nowym śladem po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 19. W rejonie miejscowości Spokojna trasa wariantu odchyla się na wschód i biegnie w kierunku linii kolejowej Stalowa Wola–Biłgoraj. W sąsiedztwie linii kolejowej planowany jest w przyszłości węzeł „Zapacz”, na przecięciu z planowanym przebiegiem drogi S-74. Następnie trasa biegnie w kierunku południowo-zachodnim, równolegle do szerokotorowej linii kolejowej LK65, dalej przecina rzekę San, a następnie w okolicy miejscowości Nowa Wieś odsuwa się od pasa kolejowego w kierunku węzła „Rudnik nad Sanem”.

Obiekty inżynierskie:

- mosty: 1

- wiadukty (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich górą i dołem): 8

- przepusty ( w tym zespolone z przejściami dla zwierząt): 9

 

Zadanie „C” Rudnik nad Sanem–Nisko Południe o dł. ok. 6 km

Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

Wartość: 196 339 975,77 zł

Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się w węźle „Rudnik nad Sanem” na przecięciu z DK77 oraz obwodnicą Stalowej Woli i Niska. Następnie trasa zbliża się ponownie do szerokotorowej linii kolejowej LK65, biegnąc równolegle do niej, a następnie w węźle „Nisko Południe” krzyżuje się z istniejącą drogą krajową nr 19 oraz kilometr dalej z linią kolejową LK65.

Obiekty inżynierskie:

- wiadukty (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich dołem): 6

- przepusty (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt): 6

Węzły:

Na przedmiotowym odcinku drogi przewidywana jest budowa dwóch węzłów drogowych wraz z niezbędnym przełożeniem/przebudową dróg dochodzących do węzła:

- węzeł „Rudnik nad Sanem”, typ węzła WB – „Karo” z dwoma rondami

- węzeł „Nisko Południe”, typ węzła WB – węzeł typu półkoniczyna

 

Zakończenie wszystkich prac i udostepnienie kierowcom do ruchu drogi ekspresowej S19 pomiędzy Rzeszowem a Lublinem planowane jest w 2021 r. Odcinki, które będą realizowane, przewidziane są do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej.

 

Źródło: GDDKiA

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube