Modernizacja linii Skarżysko-Kamienna-Sandomierz

26.10.2017

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację linii łączącej Skarżysko-Kamienną z Sandomierzem.

Modernizacja prawie 100 km linii tworzy warunki dla znacznie lepszych podróży w regionie i w komunikacji międzyregionalnej. To szansa na przywrócenie regularnego ruchu pasażerskiego z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza. Czas przejazdu szybkich pociągów na tej trasie szacowany jest na ok. 1h 30 min, a na trasie Skarżysko-Kamienna–Ostrowiec Świętokrzyski wyniesie ok. 40 min. Dobre warunki podróży będą uzyskane dzięki przywróceniu prędkości do120 km/h dla pociągów osobowych i 80 km/h dla towarowych.

 

Fot. © Mykola Mazuryk – Fotolia.com

 

Dla pasażerów kolei między Skarżyskiem-Kamienną a Sandomierzem wzrośnie komfort obsługi na stacjach i przystankach. PLK przebudują m.in. 35 peronów. Będą wyższe i wygodniejsze dla pasażerów oraz wyposażone w nowe oświetlenie i lepiej oznakowane. Wszystkie obiekty zapewnią dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zmienią się stacje: Skarżysko-Kamienna, Wąchock, Starachowice Wschodnie, Kunów, Ostrowiec Świętokrzyski, Bodzechów, Jakubowice, Dwikozy. Również na czternastu przystankach, w tym: Styków Iłżecki, Brody Iłżeckie, Staw Kunowski, Boksycka, Brzustowa Opatowska, Ćmielów, Drygulec, podróżni wygodniej wsiądą do pociągów regionalnych.

W ramach modernizacji linii planowana jest wymiana ponad 100 km toru i 25 km sieci trakcyjnej. Wyremontowanych zostanie 106 obiektów inżynieryjnych, m.in.: 34 mosty i 4 wiadukty drogowe. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy modernizacja 69 przejazdów. Znaczący wpływ na rozkładowe kursowanie pociągów będzie miała wymiana ponad 100 rozjazdów, istotnych elementów układu torowego na stacjach. Projekt zakłada również zwiększenie przepustowości linii dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji urządzeń na nastawniach.

Wartość umowy na „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna–Sandomierz” to 378,8 mln zł netto. Inwestycję w formule „projektuj i buduj” zrealizuje ZUE S.A. Finansowanie inwestycji przewidziano z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2018–2021.

Projekt wpisuje się w tzw. Kolejową Magistralę Wschodnią, która usprawni komunikację między Olsztynem, Białymstokiem, Lublinem, Rzeszowem i Kielcami.

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in