Przebudowana ulica Grygowej w Lublinie została oddana do ruchu 19 sierpnia.

 

 

 

Nowa ulica Grygowej

Efektem prac na ulicy Grygowej było rozbudowanie 1,5 km drogi oraz wybudowanie nowych estakad wraz z całą infrastrukturą podziemną i naziemną. Nowa dwujezdniowa droga ma dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz sieć trakcyjną dla trolejbusów. Powstały też chodniki i drogi rowerowe.

Projekt estakad zakładał zbudowanie ścian z gruntu zbrojonego – w sumie liczą 6,2 tys. m² i 12,5 m wysokości.

 

 

Przebudowa ulicy Grygowej – wyzwania

 

– Jednym z wyzwań, z jakim musieliśmy sobie poradzić to np. rozbiórka wiaduktu liczącego 750 m. Był to najdłuższy taki obiekt w mieście, w dodatku w bardzo złym stanie technicznym. Jego funkcję przejmą teraz zbudowane przez nas cztery nowe estakady, po dwie w każdym kierunku – mówi Rafał Miśkiewicz, kierownik lubelskiego kontraktu.

 

Przebudowa trwała w zurbanizowanej dzielnicy Lublina, a prace przez cały czas były prowadzone nad 18 torowiskami kolejowymi, w tym 11 trakcyjnymi. Ruch kolejowy wstrzymywano tylko czasowo.

Prace na ulicy Grygowej trwały od 2017 r. Generalny wykonawca – Budimex S.A. zakończył budowę zgodnie z umową 29 marca br. Następnie trwały próby eksploatacyjne jednego z wiaduktów, realizowane przez jednostki zewnętrzne. Badania potwierdziły prawidłowe wykonanie obiektu.

Generalny wykonawca na swoje wykonanie dał 5-letnią gwarancję. Inwestycja została zlecona przez Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie.

 

 

Czytaj też: Deskowania z systemem wózków przejezdnych na budowie Zakopianki

Ostróda: nowy wiadukt nad torami