GDDKiA podpisała umowę z firmą Transprojekt Gdański na opracowanie koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2 Warszawa–granica województwa mazowieckiego.

 

 

Dokumentacja powstanie w ciągu 19 miesięcy za 3,4 mln zł.

Umowa na przygotowanie analizy technicznej z elementami koncepcji na budowę trzeciego pasa ruchu na autostradzie A2 od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim została zawarta 11 marca 2019 r. Oznacza to, że prace przygotowawcze są prowadzone dla całego odcinka Warszawa–Łódź o długości 88 km.

Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków–węzeł Konotopa – czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie.

Do 2021 r. będą prowadzone prace przygotowawcze. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, gdyż że prace mają przebiegać bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

Likwidacja nieczynnego Punktu Poboru Opłat Pruszków na A2, który powoduje zakłócenia w płynności ruchu, rozpoczęła się 13 marca br. Usuniętych zostało 9 wysp segregacyjnych oraz słupy. Wykonawca planuje już rozpocząć układanie podbudowy pod nawierzchnię betonową. Zakończenie robót przewidziano na 30 czerwca br.

 

Źródło: GDDKiA

 

Czytaj też: Przebudowa autostrady A2 Łódź-Warszawa