Kolejne obwodnice bliżej realizacji

09.11.2017

Minister Infrastruktury i Budownictwa podjął decyzję o zapewnieniu finansowania dla obwodnic: Niemodlina, Warzymic i Przecławia oraz Myśliborza.

Budowa obwodnicy Niemodlina

8 listopada GDDKiA w Opolu ogłosiła przetarg nieograniczony na budowę obwodnicy Niemodlina w ciągu drogi krajowej nr 46. Inwestycja o długości 11,5 km planowana jest do realizacji w latach 2018–2021 w systemie „projektuj i buduj”.

W ramach zadania powstaną węzły Niemodlin i Sosnówka, 9 obiektów inżynierskich, w tym estakada nad rzeką Ścinawa Niemodlińska oraz stawami, most nad kanałem Wydrowickim, 7 wiaduktów, przejścia dla zwierząt i przepusty. Konstrukcja nawierzchni zostanie dostosowana do obciążenia 115 kN/oś.

Ogłoszenie przetargu poprzedziło zatwierdzenie przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa Aneksu do Programu inwestycji dla obwodnicy.

Realizacja robót przewidziana jest w latach 2019–2021.

 

Budowa obwodnicy Warzymic i Przecławia

Minister Infrastruktury i Budownictwa zatwierdził Aneks do Programu inwestycji obejmującej budowę obwodnicy Warzymic i Przecławia w ciągu drogi krajowej nr 13 w województwie zachodniopomorskim.

W ramach inwestycji powstanie 6,5 km dwujezdniowej drogi głównej ruchu przyspieszonego (klasa GP) wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Konstrukcja nawierzchni zostanie dostosowana do obciążenia 115 kN/oś. Wybudowane zostaną węzły drogowe, obiekty inżynierskie w ciągu obwodnicy, wyremontowana zostanie również istniejąca jezdnia. Powstanie także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

Realizacja robót przewidziana jest w latach 2019–2021.

 

Budowa obwodnicy Myśliborza

Minister zatwierdził też Program inwestycji polegającej na budowie odcinka drogi krajowej nr 26 w województwie zachodniopomorskim, stanowiącego obwodnicę Myśliborza.

Zakres prac obejmuje budowę 3,4 km drogi klasy GP o 2 pasach ruchu, wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W ramach zadania powstanie rondo oraz drogi dojazdowe, chodnik, ścieżka rowerowa, ekrany akustyczne oraz oświetlenie uliczne. Inwestycja będzie obejmować także przebudowę mostu na rzece Myśla, sieci energetycznej, telekomunikacyjnej i wodociągowej. Konstrukcja nawierzchni zostanie dostosowana do obciążenia 115 kN/oś.

Realizacja robót przewidziana jest w latach 2019–2021.

 

 

Źródło: MIiB

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in