Budowa obwodnicy Kościerzyny

21.12.2016

Obwodnica Kościerzyny, która powstaje w ciągu drogi krajowej nr 20 łączącej Stargard Szczeciński i Gdynię, ominie miasto od południa.

Obwodnica Kościerzyny będzie miała 7,6 km długości oraz dwa pasy ruchu w jedną stronę i jeden w przeciwną (2+1) z rezerwą pod przyszłą rozbudowę do przekroju drogi 2+2.

Inwestycję realizuje konsorcjum STRABAG – STRABAG Infrastruktura Południe na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. Przez 12 miesięcy wykonano 95% robót ziemnych i geotechnicznych, 80% prac mostowych, elektrycznych i wodociągowo-kanalizacyjnych. Prace budowlane rozpoczęły się w listopadzie 2015 r. i postępują zgodnie z przyjętym harmonogramem.

W ramach kontraktu konsorcjum ułożyło około 5 tys. mb nawierzchni bitumicznej na trasie głównej, nawierzchnię bitumiczną na 12 węzłach, a także rozpoczęło roboty wykończeniowe – realizację poboczy, w tym humusowanie i montaż oświetlenia.

 

 

Inwestycja realizowana jest w systemie „projektuj i buduj”. Projekt obwodnicy obejmował 9 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt biegnący nad trzytorową linią kolejową oraz obiekty mostowe, szereg urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym). Z uwagi na charakter terenu, na którym będzie przebiegała obwodnica Kościerzyny, konieczne było zaprojektowanie szczelnego systemu odprowadzenia wód opadowych, zespołów podczyszczających wody opadowe z jezdni, zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych.

Prace budowlane odbywają się na terenie morenowym w sąsiedztwie trzech jezior: Wierzysko, Dobrogoszcz, Bibrowskie oraz licznie występujących oczek wodnych.

Wartość realizowanej inwestycji wynosi 168 mln zł brutto. Zakończenie budowy planowane jest we wrześniu 2017 r.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in