Budowa bursztynowej autostrady

15.12.2008

Podpisano umowy na finansowanie budowy autostrady A1 na odcinku Nowe Marzy-Toruń, o długości 62,5 km.

Aktualnie na tym odcinku autostrady trwają prace przygotowawcze. (budowa dróg serwisowych, przygotowanie placów pod wytwórnie asfaltu oraz zaplecza budowy), jednocześnie prowadzone są prace związane z projektowaniem autostrady. Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk z upoważnienia Rady Ministrów, w imieniu Skarbu Państwa, podpisał z Gdańsk Transport Company (GTC) oraz bankami: Europejskim Bankiem Inwestycyjnym (EBI), Skandynawskim Bankiem Inwestycyjnym (NIB) i Szwedzką Korporacją Kredytów Eksportowych (SEK) umowy dotyczące finansowania budowy autostrady A1 na odcinku Nowe Marzy – Toruń. Ze strony banków i wykonawcy umowy podpisali: Wiceprezes Europejskiego Banku Inwestycyjnego Marta Gajęcka, Dyrektor Generalny Skandynawskiego Banku Inwestycyjnego Søren Mortensen, Dyrektor Działu ds. Obsługi Klienta Szwedzkiej Korporacji Kredytów Eksportowych Anna Karin Jung oraz Prezes Zarządu Gdańsk Transport Company S.A. (GTC) Torbjörn Nohrstedt.
12 grudnia br. GTC podpisało również umowy kredytowe z EBI, SEK i NIB na łączną kwotę 1,07 miliarda euro. Podpisane umowy zapewniają pełne finansowanie inwestycji.

W październiku 2008 roku Minister Infrastruktury otworzył do eksploatacji Etap 1 autostrady A1 z Gdańska do Nowych Marz, o długości 90 kilometrów, wybudowany przez GTC przed kontraktowym terminem. Było to zakończenie największej inwestycji drogowej w roku 2008. Obecnie tą autostradą przejeżdża około 25 tysięcy pojazdów dziennie.
A1, jako cześć transeuropejskiego korytarza transportowego nr VI z Gdańska do Wiednia przez Katowice i Brno, stanowi ważny element dla rozwoju Pomorza oraz całego kraju. Wybudowanie całej autostrady A1 o długości 560 kilometrów planowane jest na 2012 r.

Źródło: MI

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in