Szybsze przejazdy, większa przepustowość, wygodniejsze perony, zwiększone bezpieczeństwo na trasie linii kolejowej oraz polepszona komunikacja między państwami to przewidywane efekty przebudowy kolejnego odcinka międzynarodowego korytarza kolejowego Rail Baltica.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisała umowę na wykonanie projektu modernizacji trasy Białystok–Ełk. Projekt modernizacji linii ma być gotowy w ostatnim kwartale 2019 r., a rozpoczęcie przebudowany zaplanowane jest na 2020 r. Szacowany koszt całej inwestycji, razem z pracami budowlanymi, to około 1,7 mld zł. Projekt jest dofinansowany z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego PKP PLK S.A. podpisały z firmą MGGP S.A.

 

 

W ramach inwestycji dobudowany zostanie drugi tor, który istotnie zwiększy możliwości podróży i przewozy towarów. Zmiany obejmą również wykorzystywany obecnie tor – wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Osiem stacji: Białystok Starosielce, Knyszyn, Mońki, Osowiec, Grajewo, Prostki, Ełk Towarowy i Ełk zostanie zmodernizowanych. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Na trasie zostaną zamontowane również nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zapewnią sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych w ruchu międzynarodowym oraz regionalnym. Perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Powstaną także kładki wyposażone w windy, nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne.

 

Źródło: MIiB