Jak wybieramy produkty budowlane?

09.10.2007

Ponad połowa Polaków, którzy planują przeprowadzanie jakiś robót remontowo-wykończeniowych przyznaje, że podczas zakupów produktów budowlanych jednym z najważniejszych źródeł informacji są dla nich opinie sprzedawców. Nabywcy takich produktów cenią też opinie przyjaciół i znajomych oraz wykonawców robót budowlanych.

Tak wynika z raportu „Marka budowlana – jak zdobyć klienta” firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badań opinii publicznej zrealizowanych przez PBS DGA. Raport wskazuje też skalę i przyczyny zainteresowania Polaków prowadzeniem prac remontowo-budowlanych. O pracach z tego zakresu myśli 50,6% dorosłych Polaków. Przyczyny to przede wszystkim chęć odświeżenia i odnowienia wnętrza (34,5%), chęć zwiększenia jego funkcjonalności (30,6%) oraz chęć posiadania „ładnego” wnętrza dostosowanego do własnych oczekiwań estetycznych (24,9%). Potrzeba nadążania za modą czy znudzenie wyglądem było wskazywane tylko przez nielicznych respondentów. W raporcie znalazły się też wyniki badania znaczenia marki producenta podczas podejmowania decyzji o zakupie materiałów remontowo-wykończeniowych. Większość Polaków (55%) jest zgodna co do tego, że marka ma dla nich znaczenie. Cześć (łącznie 32%) jest jednak innego zdania, sceptycznie podchodząc do markowości jako atutu.

Źródło: On Board Public Relations Sp. z o.o., PBS DGA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in